Danmarks bedste priser

GLAS PÅ special MÅL

BILLIG LEVERANCE

BÅDE TIL PRIVAT OG ERHVERV

Handelsbetingelser

Tilst Glas’ handelsbetingelser opdateres løbende og gælder for alle køb foretaget på vores hjemmesidewww.tilst-glas.dk. 

Indhold: 

  1. Generelle Oplysninger 
  2. Priser 
  3. Bestilling 
  4. Betaling 
  5. Levering 
  6. Fortrydelsesret 
  7. Reklamation 
  8. Klageadgang 
  9. Ansvar og forbehold 
  10. Persondatapolitik 
  11. Cookies

1. Generelle Oplysninger

Tilst Glas ApS
Esbenvej 1, 8530 Hjortshøj 
CVR nr: 43369717
Telefon: 40 37 71 82 
E-mail: info@tilst-glas.dk 
Web: www.tilst-glas.dk 

Bemærk: Tilst Glas ApS er en del af Thylkjær ApS


2. Priser

Alle angivne priser er i danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms, men ekskl. fragtomkostninger. 

Tilst Glas er til enhver tid og uden varsel berettiget til at ændre priserne på varer og leveringsomkostninger. De priser der står på varer og fragt ved bestillingstidspunktet, er de priser, som er gældende. Har prisen ændret sig efter dit køb/bestillingstidspunkt, kompenserer Tilst Glas ikke for prisændringerne. 

Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.


3. Bestilling

Du kan nemt bestille produkter direkte via vores webshop på www.tilst-glas.dk. Har du ønsker til produkter eller løsninger, som ikke fremgår på siden, er du altid velkommen til at kontakte os for en forespørgsel. 

For at handle på www.tilst-glas.dk skal du være mindst 18 år. Er du under 18 år, kræver det samtykke fra dine forældre eller værge. Aftaler indgået af personer under 18 år kan annulleres af forældre eller værger. 

Når du gennemfører et køb hos Tilst Glas, oprettes du som kunde i vores system. Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner og inkluderer moms samt eventuelle afgifter og told. Priserne er dagspriser og kan ændres uden varsel. Vi tager forbehold for eventuelle tastefejl, prisændringer og udsolgte varer. 

Alle købsaftaler indgås på dansk. 

Købsprocessen på webshoppen foregår således: 

  1. Vælg de ønskede varer og læg dem i din indkøbskurv. 
  2. Gå til “Til kassen” for at fortsætte købet. 
  3. Udfyld dine kontakt- og leveringsoplysninger. 
  4. Vælg ønsket betalings- og leveringsmetode. 
  5. Indtast dine betalingsoplysninger. 
  6. Bekræft din ordre ved at acceptere handelsbetingelserne og trykke på “Godkend og Betal”. 

Når betalingen er godkendt, modtager du en ordrebekræftelse på den e-mailadresse, du har angivet. Hvis betalingen ikke går igennem, får du en besked om dette og kan prøve igen ved at trykke “Tilbage”. 

Du kan til enhver tid logge ind på din konto for at hente en kopi af din ordrebekræftelse. Hvis du ikke modtager ordrebekræftelsen pr. e-mail, er du velkommen til at kontakte os på info@tilst-glas.dk eller telefon +45 40 37 71 82. 


4. Betaling
 

I vores webshop kan der betales med de korttyper, som understøttes af vores betalingsudbyder PensoPay (fx Dankort, Visa, Mastercard m.fl.). Betalingen foregår via en sikker SSL-krypteret forbindelse, så dine kortoplysninger er beskyttet og kun kan læses af Nets/PBS. 

Reservation af beløb 
Ved betaling med et internationalt betalingskort reserveres beløbet på din konto med det samme. Beløbet forbliver reserveret, indtil: 

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 
  2. Beløbet frigives i henhold til aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit kort hos din kortudsteder. 

Gebyrer 
Vi opkræver ikke gebyr ved betaling med betalingskort. 

Trækning af beløb 
Vi trækker først betalingen, når varen sendes fra Tilst Glas. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. 


5. Levering

Vi tilbyder levering af glas, men du har også mulighed for at afhente din ordre på vores kontor inden for vores åbningstider.

Leveringstiden afhænger af produktet. Som udgangspunkt er leveringstiden:

  • Almindeligt glas og termoruder – ca. 3–7 hverdage

  • Hærdet eller lamineret glas – ca. 7–10 hverdage

  • Termoruder – ca. 5-7 hverdage

Vi sender kun ud en gang om ugen.
Varer, der fremstilles på bestilling, vil have en produktionstid, som kommer oveni den angivne leveringstid.

Vi sender normalt hele ordren samlet, medmindre andet er aftalt på forhånd. 

Levering sker til gadeplan, og der skal være fri adgang og plads til aflæsning.
Ved levering til etageejendomme, hvor varerne ikke kan stilles udenfor, skal der være mulighed for at stille varerne i opgangen – eller en person skal være til stede for at modtage leveringen på dagen.

Vi leverer kun til adresser på brofaste øer i Danmark.

B2B salg 
Ved køb som virksomhed gælder, at der ikke ydes erstatning i henhold til købelovens §23, §24 og §25. 

Synlige skader 
Hvis der er synlige skader på varen eller emballagen ved modtagelsen, skal dette noteres direkte på fragtbrevet, mens chaufføren stadig er til stede. Kvitterer du uden bemærkninger, accepterer du varen som ubeskadiget, og fragtfirmaet er dermed fri for ansvar. 

Ved skade bedes du tage billeder og kontakte os hurtigst muligt, så vi kan hjælpe med sagen. 

Hvis varen leveres uden mulighed for at kvittere på fragtbrev, er det vigtigt, at du tager billeder af eventuelle skader og kontakter os, inden varen tages ind. Ellers kan vi ikke gøre krav gældende for transportskader, og varen anses for modtaget uden forbehold. 

Vi anbefaler, at du ikke pakker beskadiget gods ud, før du har kontaktet os. Jo hurtigere du melder skaden, desto større er chancen for, at det kan godkendes som en fragtskade. 

Skjulte skader 
Skader, som ikke er synlige ved modtagelsen, kan forekomme. Pak derfor varen ud og kontroller den så hurtigt som muligt. Skjulte skader skal rapporteres til os senest 5 dage efter modtagelsen. 

For en hurtig sagsbehandling vil vi sætte pris på, at du oplyser fragtbrevsnummer og sender billeder af skaden og varen. 

Fragtpriser 
Fragtpriser afhænger af leveringssted, produkttype og mængde. Kontakt os gerne for at få oplyst fragtprisen for din ordre. 

Forsinkelser 
Vi bestræber os på at levere til den aftalte tid, men forsinkelser kan forekomme. Tilst Glas kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle følgeskader, ekstra håndværkerudgifter eller tab i forbindelse med forsinkede leverancer, medmindre andet følger af dansk lov.

6. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.tilst-glas.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en tredjemand, som du har udpeget, og som ikke er transportøren, får varen i fysisk besiddelse. 

For at udøve fortrydelsesretten skal du inden fristens udløb give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette skal ske ved at sende en mail til info@tilst-glas.dk. I din mail skal det tydeligt fremgå, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Bemærk, at fortrydelse ikke kan ske ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked om, at du ønsker at fortryde købet. 

Returnering 
Hvis du fortryder købet, skal du returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde købet. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med returneringen, medmindre andet er aftalt. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Varen skal pakkes forsvarligt, så den ikke tager skade under transporten. Risikoen for varen overgår til dig ved levering og forbliver hos dig, indtil vi har modtaget varen retur. 

Du kan enten sende varen eller møde fysisk op med varen på følgende adresse: 

Tilst Glas ApS
 
Grimsbrovej 20,  
8530 Hjortshøj 

Varens stand ved returnering 
Du hæfter kun for en eventuel værdiforringelse, som skyldes anden håndtering end nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Du må prøve varen, som du ville gøre i en fysisk butik, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet ud over dette, betragtes den som brugt, og du kan derfor kun få delvist eller eller intet af købsbeløbet retur.  

Varen skal returneres i original emballage, hvis muligt, og være forsvarligt indpakket under transport. Manglende emballage kan medføre værdiforringelse. 

Varer uden fortrydelsesret 
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller som er tydeligt personliggjort. Dette inkluderer eksempelvis glasprodukter, der er skåret til efter mål, specialfremstillede varer eller produkter, der på anden vis er tilpasset din ordre. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi det betalte beløb tilbage, med fratrækning af eventuel værdiforringelse, som du hæfter for. Tilbagebetaling sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen retur. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur eller du har fremlagt dokumentation for, at varen er sendt retur. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. 

Kontakt os gerne på info@tilst-glas.dk inden returnering, så vi kan vejlede dig om den korrekte procedure.  
Bemærk, at du har 14 dage til at meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb, og herefter yderligere 14 dage til at returnere varen. Hvis du har brug for hjælp til returneringen, og der går længere tid, før vi kan svare, vil vi bestræbe os på at håndtere din returnering uden, at dette påvirker din returfrist. Vi anbefaler derfor, at du kontakter os så hurtigt som muligt, så vi kan assistere dig bedst muligt. 

7. Reklamation

I henhold til købelovens regler har du som forbruger en reklamationsret på 24 måneder fra købsdatoen. Det betyder, at du kan gøre indsigelse over fejl og mangler ved varen i denne periode. Reklamationsretten gælder kun, hvis manglen ikke skyldes forkert brug, uheld eller anden skadeforvoldende adfærd fra din side. 

Hvis der konstateres en berettiget mangel ved varen, har du ret til at få den repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få et afslag i prisen – afhængig af den konkrete situation. 

Vi dækker rimelige fragtomkostninger i forbindelse med reklamationen, hvis denne er berettiget. Bemærk dog, at vi ikke dækker ekstra omkostninger såsom montering, opbæring eller lignende, medmindre dette er aftalt på forhånd. De udgifter, du kræver dækket, skal være rimelige og stå i forhold til købets værdi. Vi vurderer dette fra sag til sag. 

Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget manglen. Reklamationer indsendt inden for 2 måneder efter konstatering anses altid som rettidige. 

Returnering ved reklamation 
Ved berettiget reklamation refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal sendes retur til os på den adresse, vi oplyser, når du kontakter os på info@tilst-glas.dk inden returnering. Det sikrer, at du får korrekt information og en hurtig ekspedition af sagen. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af fejlen eller manglen. Varen skal pakkes forsvarligt, så den ikke tager skade under transporten, og du bør altid gemme kvittering for afsendelse, da den skal vedlægges ved krav om refusion af fragtomkostninger. 

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Hvis varen leveres med synlige skader eller forkert levering, skal du altid påtale det overfor fragtmanden, så det kan noteres på fragtbrevet. Vi anbefaler derfor altid, at du tjekker varen ved levering. 

Undtagelser fra reklamationsretten 

Ved store temperaturforskelle over glasfladen, for eksempel som følge af solpåvirkning eller brand, kan der opstå termiske brud. Dette sker, fordi varme områder i glasset udvider sig, mens koldere områder hæmmer udvidelsen, hvilket skaber spændinger og potentielt brud. Sådanne skader er ikke reklamationsberettigede, da de skyldes ydre påvirkninger og ikke fejl i produktet. Eksempelvis kan dette ske, hvis glasset står delvist i skygge, især i de koldere måneder, hvor solen varmer, men lufttemperaturen er lav. 

8. Klageadgang

Hvis du som kunde ønsker at klage over dit køb, så kontakt os venligst først på info@tilst-glas.dk. Vi vil gøre vores bedste for at finde en løsning. 

Hvis vi ikke kan løse sagen, har du mulighed for at klage til: 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 

Du kan sende din klage via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://www.kfst.dk/klageportalen/  

For at klage skal varen eller ydelsen have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du også klage via EU-Kommissionens klageportal: 
http://ec.europa.eu/odr 

9. Ansvar og Forbehold

Tilst Glas tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer samt force majeure, herunder arbejdskonflikter og mangler eller forsinkelser fra underleverandører. 

Vi giver ikke kompensation for betaling af håndværkere, leje af kraner, stilladser, andre bygningsdele, dagbod, rabat eller andre udgifter som følge af fejlleverancer, glas med fejl eller andre mangler. Den leveringsdato, vi oplyser, er vejledende. Vi anbefaler derfor altid, at du venter med at bestille håndværkere, indtil du har modtaget dine varer, eller indgår en aftale om, at tidspunkt og dato for monteringen kan ændres efter levering. 

Der kan opstå forsinkelser i levering på grund af produktionsfejl, skader ved lagerhåndtering eller under transport. Dette gælder især skrøbelige materialer som glas, akryl (Plexiglas) og polycarbonat, som kan knække eller få ridser. Vi bestræber os altid på at producere og levere varerne så hurtigt og sikkert som muligt. 

Alle bygninger og installationer er forskellige, og montagevejledninger er af vejledende karakter. Du bør altid rådføre dig med en byggeteknisk rådgiver ved montering. 

Hvis en pris åbenlyst er forkert, og du rimeligvis burde have opdaget det, er Tilst Glas ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris. 

10. Persondatapolitik

Vi behandler kun dine personoplysninger, når det er nødvendigt for at kunne levere vores produkter og tjenester via www.tilst-glas.dk. Vi overholder altid gældende databeskyttelseslovgivning. 

Dataansvarlig 

Tilst Glas ApS 
Adresse: Esbenvej 1, 8530 Hjortshøj 
CVR: 43369717 
E-mail: info@tilst-glas.dk  
Telefon: +45 40 37 71 82 

Hvilke oplysninger indsamler vi? 

Når du handler hos os, indsamler vi oplysninger for at kunne gennemføre din ordre og levere dine varer, fx: 

  • Navn 
  • Adresse 
  • Telefonnummer 
  • E-mail 
  • Betalingsoplysninger 

Vi indsamler også oplysninger, når du: 

  • Besøger vores hjemmeside 
  • Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback 
  • Anmelder vores webshop 

Videregivelse af oplysninger 

Vi deler kun dine oplysninger med samarbejdspartnere, når det er nødvendigt for at levere vores service, fx: 

  • Eventuelle leverandører og fragtfirmaer 
  • Host og betalingssystem – One.com og PensoPay 
  • Trustpilot, hvis du anmelder os 

Alle databehandlere er underlagt aftaler, som sikrer korrekt og sikker behandling af dine oplysninger. 

Opbevaring 

Vi opbevarer dine oplysninger i op til 5 år, medmindre lovgivningen kræver længere. 

Logstatistik 

På www.tilst-glas.dk anvender vi logstatistik for at få et statistisk overblik over besøgende, fx hvor de kommer fra, og hvilke sider de forlader. Formålet er at optimere hjemmesiden, dens funktionalitet og brugervenlighed. Vi registrerer ingen oplysninger, som kan identificere dig personligt, medmindre der er tale om køb i vores webshop. Læs mere i vores persondatapolitik. 

Som registreret bruger har du altid ret til indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod registreringen ved at kontakte os på info@tilst-glas.dk. 

Nyhedsbrev og kontaktinformation 

Vi sender kun e-mails, nyhedsbreve eller SMS, hvis du aktivt har tilmeldt dig. Ved tilmelding accepterer du at modtage nyheder, tilbud og produktinformation fra Tilst Glas. Du kan til enhver tid afmelde dig via linket i bunden af vores e-mails. 

Vi indsamler kun nødvendige oplysninger (navn, e-mail og evt. telefonnummer) til dette formål. Oplysningerne deles ikke med tredjepart uden dit samtykke og opbevares sikkert i henhold til GDPR. 

Dine rettigheder 

Du har altid ret til at: 

  • Få indsigt i de oplysninger, vi har om dig 
  • Få rettet eller slettet oplysninger 
  • Protestere mod behandling af dine oplysninger 
  • Klage til Datatilsynet, hvis du mener, vi behandler dine oplysninger forkert 

Kontakt os på info@tilst-glas.dk for at gøre brug af dine rettigheder. 

11. Cookies

En cookie er en lille datafil, som bliver sendt til din browser og gemt på din computer eller enhed. Cookies gør det muligt for en hjemmeside at genkende din enhed, næste gang du besøger siden. Hjemmesider kan kun læse de cookies, de selv har lagt – ikke cookies fra andre sider. Der findes to typer cookies: 

  • Permanente cookies, som bliver gemt på din enhed i en længere periode. 
  • Sessionscookies, som kun findes, mens du er på siden, og slettes, når du lukker browseren. 

Cookies kan ikke skade din computer eller sprede virus. 

Hvordan bruger vi cookies? 
Vi bruger cookies for at sikre, at vores hjemmeside fungerer korrekt og giver dig en god oplevelse. Derudover bruger vi både egne cookies (1. parts cookies) og cookies fra tredjepart (3. parts cookies), f.eks. Google Analytics eller sociale medier, til at forbedre siden og tilbyde relevant markedsføring. 

Typer af cookies på vores hjemmeside: 

  • Nødvendige/tekniske cookies: Disse cookies er nødvendige for, at siden fungerer som den skal. De registrerer ikke din adfærd eller personlige oplysninger. 
  • Funktionelle cookies: Husk dine valg og indstillinger på siden, fx sprog eller tekststørrelse, så du ikke skal vælge det igen næste gang. 
  • Statistiske cookies: Hjælper os med at forstå, hvordan siden bliver brugt, så vi kan gøre den bedre og mere brugervenlig. 
  • Markedsføringscookies: Disse cookies følger din aktivitet på nettet og bruges til at vise dig annoncer, som er relevante for dig. 

Du kan altid sige nej til cookies 
Du kan vælge at blokere eller slette cookies i dine browserindstillinger. Hvis du vælger at afvise eller slette cookies, kan nogle funktioner på siden muligvis ikke fungere korrekt. 

Du kan altid trække dit samtykke til cookies tilbage ved at kontakte os eller ændre indstillinger i din browser. Vil du læse mere om cookies og hvordan du administrerer dem, kan du besøge Erhvervsstyrelsens guide om cookies. 

Husk, hvis du bruger flere browsere, skal du slette eller blokere cookies i alle browsere. 

Scroll to Top